Mini Cart

Ada satu ketika, semasa sedang leka skrol fesbuk, ummi terpandang seorang sahabat syurga berkongsi cara beliau membuat ulangkaji hafazan bersama anak-anak yang telah bersekolah. Alhamdulillah, Allah bagi ilham untuk ummi laksanakan untuk anak-anak. Ye lah, bila anak dah bersekolah, masa hafazan pun tak menentu. Bila tak diulangkaji, mereka mudah lupa. Eh, kita pun sama. ? […]

Continue Reading

Semalam Fateh ada latihan taekwando. Kebiasaannya selepas sesi latihan, Fateh akan kelaparan. Tenaga banyak digunakan agaknya. ? Jadi, selalu lah berfikir-fikir nak buat menu apa untuk santapan anak-anak balik kelas nanti. Cuti-cuti hujung minggu ni lapang sikit ummi nak godek-godek dapur. Maka, terhasil lah apple blondies. Resepi senang yakmat!. Chewy dan padat macam brownies. Resepi […]

Continue Reading

Misi mencari nasi lemak kelewatan hari ni, kerana dahulukan misi membeli bahan mentah untuk Cookiddos. Gerai yang biasa ummi beli nasi lemak tu dah tutup (atau tak buka), awal pula dia tutup harini. Makanya terus menuju ke jalan belakang antara Taman Panglima dan Taman Bentara. Sepanjang jalan itu, banyak gerai menjual nasi lemak, kuih muih […]

Continue Reading